
(PRESSEMELDING): Reinkjøttkonferansen i Tromsø fra 28. til 29. mai arrangeres av Innovasjon Norge og Markedsutvalget for reinkjøtt. Konferansen har etablert seg som en av de viktigste møteplassene i bransjen, skriver Landbruksdirektoratet.
Dette er konferansen hvor reindriftsutøvere, foredlingsbedrifter, markedsaktører, offentlige myndigheter og fagmiljøer møtes for å dele kunnskap, styrke samarbeidet og utvikle reinkjøttnæringen. Konferansens overordnede mål er å bidra til utvikling og profesjonalisering av reinkjøttbransjen.
På årets konferanse blir det fokus på hvordan bygge sterke merkevarer og gi informasjon om status og muligheter i markedet for reinkjøtt.
Prisen til årets reinkjøttformidler deles ut fredag 29. mai kl. 11:00.
Journalister som ønsker mer informasjon om arrangementet eller vil delta, kan kontakte Jørn Rolfsen som er leder av Markedsutvalget for reinkjøtt.